Lotnisko Warszawa-Modlin obsłużyło 149 tysięcy pasażerów w listopadzie. To o 36 proc. więcej niż w tym samym miesiącu roku poprzedniego. Od teraz wolumen pasażersko-operacyjny mazowieckiego portu lotniczego będzie rósł.
Październik, w którym niskokosztowe lotnisko w Nowym Dworze Mazowieckim obsłużyło 149 551 podróżnych, był ostatnim miesiącem negatywnego trendu spadku obsługiwanych pasażerów i operacji. Kilkunastomiesięczny cykl, który miał swój początek w kwietniu 2024 roku, był pochodną działań Ryanaira, który ograniczył podaż lotów i liczbę bazowanych samolotów, do czego doprowadził opór władz mazowieckiego portu lotniczego do zawarcia nowej, wieloletniej umowy, dzięki której irlandzkie linie lotnicze płaciłyby niskie opłaty.
Kilkumiesięczne negocjacje przyniosły zamierzony skutek – zarządy modlińskiego lotniska i „taniego” operatora rodem z Irlandii zawarły porozumienie, czego efektem jest wzrost oferowania już w ostatnim miesiącu. Port lotniczy w Nowym Dworze Mazowieckim – jak dowiedział się Rynek Lotniczy – obsłużył w listopadzie 149 071 pasażerów – tj. o 39 537 podróżnych więcej, niż w jedenastym miesiącu roku 2024. Miesięczny wzrost ruchu pasażerskiego wyniósł więc 36 proc. Liczba zrealizowanych operacji wzrosła o 252 (32 proc.) do 1 030.
Od początku roku drugie największe lotnisko na Mazowszu zdołało obsłużyć 1 534 819 pasażerów, co oznacza, że Modlin – porównując 11-miesięczne okresy w latach 2024 i 2025 – utracił 1 046 901 podróżnych. Roczny spadek ruchu pasażerskiego wynosi więc 40,56 proc. Co ciekawe, taki sam okres w roku 2023 oznaczał wynik pasażerski na poziomie 3 166 843 podróżnych. Od 1 stycznia do 30 listopada zrealizowano 11 188 operacji lotniczych, podczas gdy przez 11 miesięcy roku ubiegłego operacji było 15 113.
Grudniowy wolumen pasażersko-operacyjny powinien być jeszcze lepszy, a wszystko za sprawą Wizz Aira, który wznowił po 13-letniej przerwie działalność w Nowym Dworze Mazowieckim, bazując dwa airbusy 321neo.
Węgierskie linie lotnicze zaoferowały rejsy na 11 trasach, a wśród destynacji docelowych znalazły się: Ateny, Alghero, Barcelony, Bergamo, Bergen, Brindisi, Kiszyniów, Malta, Pafos, Palermo i Sofia. 20 grudnia regularne operacje zainaugurują
emirackie linie lotnicze Air Arabia, które będą świadczyć codzienne połączenia z i do Szardży.